Blog
Hieronder vind je al onze blog artikelen met daarin het laatste nieuws op het gebied van e-commerce, logistiek en webshop fulfilment.
Logistiek uitbesteden of zelf doen?
Een eigen webshop runnen kost veel tijd. Soms kan het lastig zijn om om hulp te vragen, maar het uitbesteden van taken kan een hoop werk en tijd schelen. Zo kun je overwegen om de gehele logistiek van je webshop uit te besteden aan een gespecialiseerd fulfilment center. In dit artikel ontdek je de voordelen van logistiek uitbesteden, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.
Voorraad uitbesteden, hoe werkt dat?
Steeds meer webshopeigenaren kiezen ervoor om de voorraad uit te besteden. Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven hiervoor kiezen. Zo kan er bijvoorbeeld onvoldoende opslagruimte zijn of een tekort aan personeel. De voornaamste reden is echter vaak dat het geld en tijd bespaart. Maar hoe werkt voorraad uitbesteden precies?
Wat doet een logistiek centrum?
Het logistieke proces bestaat uit veel verschillende stappen. Dit kan veel tijd kosten om naast het onderhouden van je core business te doen en daarom zijn er logistieke centra. In deze blog vertellen we je precies wat een logistiek centrum doet en wat de voordelen van je webshop logistiek uitbesteden zijn.
Webshop logistiek, zelf doen of uitbesteden?
Webshop logistiek (ook wel fulfilment genoemd) draait allemaal om het verzenden van orders naar klanten. Het is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het beheren van een webshop. Het vraagt om een integrale aanpak om zo maximale winst te behalen. Nu is de grote vraag: ga je dit zelf doen of uitbesteden aan een gespecialiseerd fulfilment partner?
Voorraadmanagement: minimale kosten, maximale winst
Het doel van voorraad management is om de opslagkosten zo laag mogelijk te houden terwijl de voorraad van je webshop op peil is. Kortom, minder kosten en meer winst. Bringle Fulfilment geeft tips om je voorraadmanagement in kaart te brengen.
Webshop magazijn uitbesteden
Als webshopeigenaar ben je misschien begonnen vanuit je woonkamer of een klein kantoortje. Maar wat zijn je mogelijkheden als deze ruimtes te klein worden naarmate je webshop groeit? Op naar je eigen magazijn of is webshop magazijn uitbesteden een interessante optie?
Wat is order fulfilment?
Webshopeigenaren kunnen veel tijd besparen door de logistiek van hun webshop uit te besteden. Door de order fulfilment over te laten aan specialisten profiteer je van vele voordelen.
Bringle veelgestelde vragen
Snel op zoek naar meer informatie over Bringle? Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Bekijk alle vragen en antwoorden per onderwerp in onze kennisbank of neem contact op met ons!
Wat is logistieke dienstverlening?
De logistieke dienstverlening hoort bij het supply chain proces. Verschillende dienstverleners kunnen een deel van de logistiek verzorgen. Lees hier meer over deze diensten.
Wat is voorraadbeheer? Met 6 tips!
Voorraadbeheer is een essentieel proces in de logistiek van je webshop. Hierbij is het doel om de opslagkosten zo laag mogelijk te houden terwijl de voorraad op peil is. Bringle Fulfilment vertelt je hier meer over en deelt tips voor het optimaliseren van de productenstroom.
Retourkosten webshop
Online aankopen mogen zonder reden binnen 14 dagen altijd geretourneerd worden. Deze bedenktijd is geregeld in de consumentenwet. Wie draait er vervolgens op voor de retourkosten? Jij als webshop eigenaar of de consument? Ontdek het in dit artikel.
Warehousing vs. fulfilment
In de logistieke dienstverlening wordt vaak gesproken over warehousing en fulfilment. Maar wat is nu precies het verschil tussen deze twee diensten? In deze blog leggen we het uit.
Orderverwerking
De orderverwerking is een belangrijk proces in de logistiek van je webshop. Bringle fulfilment zorgt ervoor dat dit vlekkeloos verloopt. Wij vertellen er graag meer over.
Logistieke begrippenlijst
Een overzicht van veelgebruikte logistieke begrippen en definities. Wat houden deze definities in? Bringle fulfilment center legt het uit met deze logistieke begrippenlijst.
Wat kost een pakket versturen?
De verzendkosten voor het verzenden van pakketten via het postkantoor zijn vrij hoog. Daarnaast zijn de tarieven afhankelijk van verschillende factoren. Verstuur je pakketten in je eigen beheer of besteed je het uit?
Dropshipping
Dropshipping is populair, makkelijk en voordelig. Vooral startende ondernemers kiezen vaak voor deze logistieke optie. Maar is dit wel zo verstandig? In dit artikel vertellen we je alles over de voor- en nadelen van dropshipping en een alternatief.
Fulfilment uitbesteden of zelf doen?
Logistiek is een belangrijk onderdeel voor webshops. Het verzenden van orders naar klanten is misschien zelfs het belangrijkste stuk van het proces. Het verwerken van orders kan echter veel tijd kosten. Dit kan je natuurlijk zelf doen, maar je kan dit ook uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Voor veel webshop eigenaren is webshop fulfilment een uitstekende oplossing, waarbij je profiteert van verschillende voordelen.
Wat is retourlogistiek?
In dit artikel verdiepen we ons in de retourlogistiek van klanten. Deze stroom van retourlogistiek valt onder B2C verzendingen tussen klant en verkoper. Maar wat is retourlogistiek nu precies en hoe pak je het het beste aan?
Webshop fulfilment kosten
Het uitbesteden van webshop fulfilment geeft je logistieke vrijheid. Webshopeigenaren kiezen hier steeds vaker voor vanwege de kosten en tijdswinst die ze kunnen investeren in de groei van hun webwinkel. Maar wat zijn de fulfilment kosten nu eigenlijk?
Wat doet een fulfilment center?
Wat doet een fulfilment center? Een fulfilment center verzorgt de logistiek van een webshop. Het is verantwoordelijk voor de gehele logistiek, van orderverwerking tot retouren. Door fulfilment uit te besteden houd je meer tijd over om je te focussen op andere zaken rondom je webshop.
10 tips om alles op tijd de deur uit te krijgen
Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en de Kerstdagen zijn commercieel fantastische dagen. Maar ook hele drukke dagen als webshophouder. Zo’n omzetboost is natuurlijk heerlijk, maar hoe zorg je ervoor dat alles vlekkeloos verloopt? In deze blog vertellen we je hoe je het beste om kan gaan met de logistieke piek - een aantal tips om alles op tijd de deur uit te krijgen!
Hoe richt je je eigen magazijn slim in?
Veel ondernemers starten hun onderneming vaak vanuit huis. Zodra de orders toenemen, kan het nodig zijn om een nieuwe ruimte te huren. Het is belangrijk om je magazijn slim in te richten om het optimaal te benutten. Omdat een goede magazijnindeling loont, delen wij ons advies voor het inrichten van een magazijn.
Je webshop retour snel en simpel verwerkt – 5 tips!
De logistiek van een webshop bestaat uit diverse onderdelen. Eén van de belangrijkste en meest tijdrovende onderdelen daarvan is de retourlogistiek. Retouren zorgen namelijk voor extra kosten en extra werk. In deze blog geven je 5 tips om je webshop retour snel en simpel te verwerken!
Fulfilment voor kleine webshops
Is fulfilment uitbesteden voor kleine webshops interessant? Als webwinkeleigenaar kan het zelf verwerken van orders veel tijd kosten. Ondanks dat logistiek leuk kan zijn, is het vaak niet de reden voor het opzetten van een webshop. Door te kiezen voor fulfilment uitbesteden houd je meer tijd over voor de marketing, verkoop en de groei van je bedrijf.
Wat is fulfilment?
Fulfilment omvat vele aspecten. Niet alleen dat, er vallen ook nog eens vele termen onder die voor menig ondernemer onbekend zijn. En hoe zit dat dan precies met e-fulfilment? Is de logistiek voor een webshop dan ook anders? (e-)Fulfilment is het complete logistieke verwerkingsproces nadat je van je klanten een order hebt ontvangen in je webwinkel. We vertellen je alles over dit fulfilment proces en wat daarbij komt kijken.
Mrs ecommerce schrijft over Fulfilment
Mrs ecommerce schrijft wat fulfilment uitbesteding is en hoe je het effectief kan inzetten voor je webshop
Een inspirerend webinar over jouw Webshop Succesformule
Hoeveel tips en praktische voorbeelden kan je in een uur stoppen? Mrs Ecommerce in ieder geval veel. Heel veel!
Relaxed op vakantie als webshopeigenaar
Als webshopeigenaar is je webshop 24/7 geopend, maar ook jij bent wel eens toe aan een welverdiende vakantie. Hoe kun je dit dan het beste aanvliegen zodat je met een gerust hart op vakantie kunt? Ontdek hier onze handig en praktische tips voor een zorgeloze vakantie!
Het komende hoogseizoen
In het 4e kwartaal staan we met elkaar voor een mooie uitdaging. In ruim één week tijd is het Black Friday (27/11), Cyber Monday (30/11) en Sinterklaas. Lees hier meer over het komende hoogseizoen.
Tips voor het hoogseizoen
In het 4e kwartaal staan we met elkaar weer voor een mooie, doch stevige, uitdaging. In ruim één week tijd is het Black Friday (26/11), Cyber Monday (29/11) en Sinterklaas én direct daarna start het kerstseizoen. Om deze bijzondere periode, en de rest van het hoogseizoen het hoofd te bieden vragen we jullie aandacht, actie en hulp.
Welke dozen voor verzending?
Verzenddozen van karton zijn momenteel nog onmisbaar tijdens het verzendproces. De dozen dienen samen met het nodige opvulmateriaal als bescherming zodat het product onbeschadigd bij de klant aan komt. Maar een te grote verzenddoos met extra opvulmateriaal is erg onnodig. Ontdek hier waarom het kiezen voor een doos op maat verstandig is!
Fulfilment: de 8 stappen in het fulfilmentproces
Fulfilment is de volledige orderverwerking na verkoop tot aan levering aan de consument. Het fulfilmentproces omvat 8 essentiële stappen voor een efficiënt en betrouwbaar proces. We vertellen je graag over wat deze stappen inhouden.