Is fulfilment uitbesteden voor kleine webshops interessant? Als webwinkeleigenaar kan het zelf verwerken van orders veel tijd kosten. Ondanks dat logistiek leuk kan zijn, is het vaak niet de reden voor het opzetten van een webshop. Door te kiezen voor fulfilment uitbesteden houd je meer tijd over voor de marketing, verkoop en de groei van je bedrijf.
Als webwinkel ondernemer doe je er alles aan om je klanten tevreden te maken en te houden. Denk hierbij aan een gebruiksvriendelijke webwinkel, een goed product en de juiste levering. Bringle biedt webshop fulfilment voor zowel grote als kleine webshops. Ontdek in onze blog wat fulfilment precies inhoudt en wat daarbij komt kijken. Als ondernemer kan je de orders zelf verwerken, je team uitbreiden of kiezen voor het uitbesteden van de logistiek. Er zijn diverse fulfilment bedrijven om een samenwerking mee aan te gaan, zo ook Bringle. Op deze manier kan jij je focussen op wat echt belangrijk is, namelijk de groei van je bedrijf!
Voordelen van logistiek uitbesteden
Webwinkel fulfilment of e-fulfilment kan voor veel ondernemers een oplossing bieden, ongeacht of je een grote of kleine webshop hebt. Hieronder lichten we de voordelen uit van logistiek uitbesteden bij Bringle zodat je een weloverwogen beslissing kan nemen.
- Het scheelt gemiddeld 3 uur per dag aan het verwerken, verpakken en verzenden van bestellingen.
- Geen eigen opslagruimte nodig.
- Opgeslagen producten in ons magazijn zijn verzekerd tegen bedrijfsschade (onder andere brand, water en diefstal). Ons klasse-2 magazijn is beveiligd tegen inbraak, brand en overlast van water of ongedierte.
- Bestellingen worden sneller bij de klant geleverd: voor 22.00 uur besteld = volgende dag in huis.
- Flexibiliteit en zekerheid bij ziekte en verlof.
- Duidelijke afspraken met meerdere vervoerders.
- Gemakkelijk en real time jouw productbeheer online inzien in de Bringle Portal door je webshop te koppelen.
- Deskundig retourverwerking.
Nadelen van logistiek uitbesteden
Het uitbesteden van de logistiek kent meer voordelen dan nadelen. Het kiezen voor fulfilment kan dus veel tijd en geld besparen, ook voor kleine webshops. Bij Bringle hebben wij onze logistiek zo ingericht om de nadelen zo beperkt mogelijk te houden. Toch vinden we het belangrijk de eventuele minpunten op te noemen, zodat jij de beste keuze kan maken voor je webshop.
- Je kunt niet meer fysiek bij je producten.
- Verlies van kennis en ervaring over het logistieke proces.
- Voor perfectionisten kan het uitbesteden moeilijk zijn.
Wat zijn de kosten van logistiek uitbesteden?
Om de kostprijs van het logistieke proces van je webwinkel te berekenen, kijk je natuurlijk verder dan alleen de verzendkosten. Als je zelf je bestellingen inpakt en verstuurt gaan we uit van een kostprijs van €10,70 per bestelling. Hierbij houden we rekening met personeelskosten, opslag, verzamelen, inpakken, verpakking (doos, vulmateriaal en tape), verzendkosten en het laten ophalen en wegbrengen van pakketjes.
Bij Bringle hebben we goede en duidelijke afspraken met meerdere bezorgdiensten en andere logistieke partners. Hierdoor kunnen wij onze services voor een goede prijs aanbieden. Doordat we geen minimum aantal orders hanteren, kan je ook als starter genieten van logistieke vrijheid. Uitbesteden aan een fulfilment centrum is al mogelijk vanaf €6,96 per bestelling. Bereken met onze handige rekentool eenvoudig de fulfilment kosten en opbrengsten (zonder verrassingen) voor jouw webshop.
Hoe werkt Bringle?
In 5 simpele stappen geniet je van logistieke vrijheid!
- Maak gratis en vrijblijvend een account aan. Je kan direct inloggen en ontdekken of Bringle bij jou past.
- Kies een pakket en activeer je account. Gebruik de rekentool om te zien welk membership het beste bij jouw webshop past.
- Koppel je webshop of marketplace voor real time inzicht in je productbeheer.
- Stuur je voorraad op naar ons beveiligde magazijn.
- Start met orders verzenden en focus je op andere dingen!
Bekijk ‘zo werkt Bringle’ voor meer informatie!
Fulfilment uitbesteden voor kleine webshops
We kunnen ons voorstellen dat je nog volop bezig bent met de groei van je webshop. Het is niet wenselijk om teveel tijd te besteden aan het inpakken en versturen van pakketjes wanneer je deze tijd goed kan gebruiken voor andere zaken. De drempel voor het gebruik van Bringle ligt zo laag mogelijk, perfect voor kleine webshops of zelfs startende webshops. Er is geen minimum orderaantal vereist en het uitbesteden is volledig online te regelen. Daarnaast is Bringle volledig pre-paid, dit houdt in dat je alleen betaald voor wat je gebruikt, zo heb jij alles volledig onder controle en heb je geen onverwachtse kosten.
Ben je overtuigd? Maak dan snel een account aan! Of heb je nog vragen over de logistiek van een kleine webshop uitbesteden? Bekijk dan de meest gestelde vragen en antwoorden in onze kennisbank of neem contact met ons op voor meer informatie!