Als webshopeigenaar ben je misschien begonnen vanuit je woonkamer of een klein kantoortje. Maar wat zijn je mogelijkheden als deze ruimtes te klein worden naarmate je webshop groeit? Op naar je eigen magazijn of is webshop magazijn uitbesteden een interessante optie?

Eigen magazijn vs. webshop magazijn uitbesteden

Bij het vinden van een geschikt pand voor jouw magazijn zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden:

  • Oppervlakte: hoeveel producten en voorraad denk je op te slaan?
  • Locatie: houd er rekening mee dat er afleverpunten in de omgeving beschikbaar moeten zijn voor verzending
  • Prijs: huur of aanschafkosten van het magazijn
  • Inrichting: aanschaf van magazijnstellingen, etiketteermachines en printers

Om een goede keuze te maken is het verstandig om de kosten voor een eigen magazijn in kaart te brengen. Als je al deze kosten bij elkaar optelt en deelt door het aantal orders heb je een realistische inschatting van de opslagkosten van een order.

Webshop magazijn uitbesteden

De logistiek is een van de meest tijdrovende onderdelen van je webshop. Je bent elke dag bezig met het verzenden van pakketten, voorraad te werken en retouren. Een gespecialiseerd fulfilment center als Bringle kan je volledig ontzorgen. Door je webshop logistiek uit te besteden heb je geen omkijken meer naar de logistieke processen van je webshop en ben je verzekerd van een vlotte en snelle levering.

Bringle kan alle logistieke werkzaamheden voor je uit handen nemen, inclusief webshop magazijn. Zet de logistiek van je webshop op automatische piloot, al vanaf €6,96 per bestelling. Als webshopeigenaar heb je op elk moment inzicht in de status van je order in het fulfilment systeem. Door in te loggen in onze Bringle Portal, kun je exact zien waar je aan toe bent. Van de actuele voorraad checken, tot aan het inzien van bestellingen en de logistieke status ervan volgen.

Welke logistieke taken worden uitbesteed?

Warehousing

Als je de logistiek uitbesteedt is een eigen magazijn niet nodig. Je leveranciers leveren de producten direct aan ons gloednieuwe magazijn in ‘s Hertogenbosch. De inkomende goederen worden geregistreerd in ons systeem en worden veilig opgeslagen in ons magazijn.

Voorraadbeheer

De fysieke voorraad wordt gesynchroniseerd met de online voorraad. Hierbij is een betrouwbare en accurate voorraad essentieel. In de Bringle Portal kun je 24/7 de actuele voorraad inzien.

Orderverwerking

Via slimme koppelingen komen geplaatste orders automatisch bij ons binnen. Zodra er een bestelling is geplaatst, begint het orderpicken in ons magazijn en het inpakken. We bieden een divers assortiment aan verzenddozen, vulmaterialen en labels (bij de prijs inbegrepen). Op werkdagen verwerken we alle orders van 9:00 tot 22:00 uur.

Verzending

Als fulfilment center werken we met meerdere logistieke dienstverleners en verzendpartners. Momenteel werken we met DHL Parcel en DPD, voor zowel brievenbuspakketjes als grotere pakketten. Via de Bringle Portal ontvang je de tracking gegevens van de zendingen om de levering te volgen tot aan de aflevering bij jouw klant.

Retourverwerking

Mocht een klant niet tevreden zijn, dan kunnen ze het pakketje terugsturen naar ons. Wij verzamelen en verwerken de retouren. De retourzending wordt of weer beschikbaar gesteld voor verkoop of bewaard bij bijvoorbeeld beschadiging.

Webshop magazijn uitbesteden

Wil jij je webshop logistiek uitbesteden aan een fulfilment bedrijf? Dat is een slimme keuze! Je kunt bij Bringle terecht met enkele orders per maand, maar ook wanneer je een oplossing zoekt voor duizenden zendingen. Het uitbesteden van fulfilment is vaak interessant bij zo’n 75 bestellingen per maand.