Klantcase Bburago Nederland
Tevreden klanten vertellen over Bringle. Aan het woord: Bburago Nederland. Over het uitbesteden van de logistiek aan Bringle.
"Anders waren we er nooit aan begonnen…"
‘Inderdaad. Zonder Bringle waren we nooit aan dit modelauto-avontuur begonnen.’ Dat is hoe Dennis Broekhuizen van Bburago zijn verhaal begint. Bburago.nl verkoopt de welbekende modelauto’s. Wat begon als een leuke hobby erbij, is inmiddels meer dan dat.
‘Gelukkig waren we het vanaf dag 1 eens over het feit dat we de verzending en dergelijke niet zelf wilden doen. We zijn van huis uit IT’ers en vinden de shop en de klanten leuk. Maar niet de logistiek. Als we eerlijk zijn, moeten we zeggen dat we zonder Bringle niet aan dit avontuur waren begonnen.’
Te veel gedoe
Als je een flinke webshop hebt met heel veel orders elke dag, dan kan je de logistiek prima zelf doen. Je hebt dan voldoende omvang om pieken op te vangen, HR-zaken te regelen, etc.
De webshop van Bburago is van een bescheiden omvang en doet ze naast hun IT-werk. Het organiseren van de logistiek is voor hen te veel gedoe. Veel kleine orders en pieken in de verkoop, waarbij de marges vragen om duidelijkheid in de kosten. Uitschieters voorkomen is belangrijk. Ze willen dus weten waar ze aan toe zijn.
Het debit-systeem is ideaal voor ons
Dat ‘weten waar je aan toe bent’ snapt Bringle heel goed. Daarom werken ze met een ‘debit-systematiek’. Je waardeert vooraf je tegoed op, handmatig of automatisch. Elke verzending en elk retour wordt daar vervolgens automatisch vanaf geschreven.
Ideaal. Want als je niks verkoopt, dan betaal je feitelijk ook niks. Het enige waar je dan een klein bedrag voor betaalt, is de opslag van je producten. ‘Maar een snelle berekening leerde dat we daar zelf geen magazijn met verwarming, verzekering, etc. voor konden regelen’, vertelt Dennis.
750 uur per jaar
Op de vraag of hij denkt dat je met Bringle 750 uur per jaar bespaart, moet Dennis even nadenken. ‘Het klinkt als veel, maar als je het terugrekent naar een dag, dan heb je het over gemiddeld drie uren’. Dat ben je al snel kwijt. Zeker als je alles eromheen aan retouren, personeel regelen, er zijn voor de leveranciers, onderhandelen met vervoerders, etc. meerekent. Reken je dat weer terug naar een jaar, dan is 750 uur veel tijd. Tijd waar je een hoop andere dingen mee kan doen.
Alles online - heerlijk
Het zoeken naar een logistieke leverancier moest simpel en online gaan. Inclusief het traject van offertes en de onboarding. Dat was voor Bburago ook een van de redenen om voor Bringle te kiezen.
‘Een rekentool met duidelijk prijzen op de site. Geen ingewikkelde offertes. Gewoon een pakket kiezen om mee te beginnen. Gegevens achterlaten, ‘Ja’ zeggen, spullen opsturen en je bent in business. Heerlijk.’
De heren hebben nog wel via de e-mail kort contact gehad met de mensen van Bringle. Maar dat was het dan ook. Binnen een week was alles rond en ‘reden’ de modelauto’s bij Bringle de deur uit.
Zo blijft het leuk
Dennis herhaalt nog een keer dat voor hen de webshop het belangrijkst is. Nieuwe model-auto’s zoeken, die promoten via de verschillende online kanalen en leuke contacten onderhouden met verzamelaars. Verzamelaars die na het bestellen niet kunnen wachten tot de bezorger van DHL of DPD de volgende dag met hun nieuwe aanwinst op de stoep staat.
Alles aan de achterkant van de webshop is geregeld. Zonder financiële verrassingen en met tevreden klanten. ‘Zo is en blijft het leuk om een webshop als hobby erbij te hebben. Ook als die hobby wat uit de hand loopt’.