Zo koppel je Shopify aan Bringle

3 min lezen bijgewerkt op 11-11-2019

Je Shopify-webshop koppelen aan Bringle

Bringle kan koppelen met je Shopify webshop. In dit artikel lees je hoe dit in zijn werk gaat.

Wat doet de Shopify-koppeling?

  • Nieuwe verkooporders van Shopify (met een met jou afgesproken orderstatus en betaalstatus) worden automatisch in Bringle geïmporteerd.
  • Verzonden verkooporders worden automatisch afgemeld in Shopify en voorzien van trackinginformatie.
  • Voorraadwijzigingen in Bringle worden automatisch bijgewerkt in Shopify (optioneel).
  • Producten uit Shopify worden automatisch geïmporteerd in Bringle (optioneel).

Aandachtspunten

  • Bringle importeert alleen producten uit Shopify die zijn voorzien van een (unieke) SKU en barcode. In Shopify zijn beiden een optioneel veld, controleer dus goed of al je producten zijn voorzien van een SKU en een barcode. Lees voor meer informatie ons kennisbankartikel Wat is een SKU. Producten die niet zijn voorzien van SKU en barcode worden automatisch overgeslagen tijdens de synchronisatie.
  • Bij het importeren van verkooporders kijkt Bringle naar een combinatie van betaalstatus en 'fulfilmentstatus'. Normaal gesproken importeren we alleen verkooporders die een status 'betaald' hebben. Voor de fulfilmentstatus is dit normaal gesproken 'unfulfilled'. Indien dit een andere betaalstatus of fulfilmentstatus moet zijn dan horen we dit graag.
  • Indien je gebruik wilt maken van voorraadsynchronisatie tussen Bringle en Shopify, is het noodzakelijk dat "Inventory Management" is ingeschakeld. Lees daarover meer op de helppagina van Shopify.
  • Elke verkooporder die door Bringle wordt opgehaald wordt voorzien van een 'tag' (Bringle); dit kenmerkt de order als zijnde 'geïmporteerd'. Kopieer je een (reeds geïmporteerde) order in Shopify naar een nieuwe order die je ook door Bringle wilt laten importeren? Zorg er dan voor dat je deze tag bij de nieuwe order weghaalt, anders wordt de order niet opgehaald!

Je shop koppelen

Shopify werkt met zogenaamde "public apps" en "private apps". De integratie met Bringle valt onder een "private app". Op deze helppagina van Shopify staat uitgelegd hoe je een dergelijke integratie maakt. Hieronder voor de volledigheid de benodigde stappen:

  1. Ga vanuit je Shopify admin naar "Apps"
  2. Klik op "Manage private apps"
  3. Klik op "Create a new private app"
  4. In het "App details"-blok noteer je de naam van deze private app, bijvoorbeeld 'Bringle'. In het veld 'contact email address' vul je je eigen emailadres in.
  5. In het "Admin API"-blok vink je de volgende velden aan (dit zijn de onderdelen uit je webshop waar Bringle informatie voor wil kunnen opvragen of bijwerken):
    • orders
    • products
    • inventory_levels
    • locations
  6. Klik op "Opslaan". De "API Key" en "API Password" worden nu getoond. Zorg ervoor dat je deze informatie ergens noteert voordat je dit venster sluit.

NB: Deel deze API Key en Password alleen met Bringle en niemand anders! Iedereen met deze gegevens heeft toegang tot je webshop.

Je webshop is nu klaar voor de koppeling met Bringle! Neem vervolgens contact met ons op via de chat en we ontvangen dan graag de volgende informatie:

  1. Je accountnaam bij Shopify (aangegeven in de adresbalk als jouwaccount.myshopify.com)
  2. De zojuist aangemaakte API Key en API Password
  3. De betaalstatus om orders te mogen ophalen (normaal gesproken is dit "betaald")
  4. De fulfilmentstatus om orders te mogen ophalen (normaal gesproken is dit "unfulfilled")
  5. Mag Shopify je klant mailen zodra de verkooporder is verzonden (JA/NEE)?
  6. Wil je gebruikmaken van de voorraadsynchronisatie (JA/NEE)?
  7. Wil je gebruikmaken van productsynchronisatie (JA/NEE)?

Met deze informatie gaan we de koppeling voor je opzetten en testen. We laten je weten of de koppeling is gelukt, of wanneer er nog vragen zijn over de aangeleverde gegevens.