Zo koppel je Shopify aan Bringle fulfilment

Bringle kan koppelen met je Shopify webshop. In dit artikel lees je hoe dit in zijn werk gaat.

Wat doet de Shopify-koppeling?

  • Nieuwe verkooporders van Shopify (met een met jou afgesproken orderstatus en betaalstatus) worden automatisch in Bringle geïmporteerd.
  • Verzonden verkooporders worden automatisch afgemeld in Shopify en voorzien van trackinginformatie.
  • Voorraadwijzigingen in Bringle worden automatisch bijgewerkt in Shopify (optioneel).
  • Producten uit Shopify worden automatisch geïmporteerd in Bringle (optioneel).

Aandachtspunten

  • Bringle importeert alleen producten uit Shopify die zijn voorzien van een (unieke) SKU en barcode. In Shopify zijn beiden een optioneel veld, controleer dus goed of al je producten zijn voorzien van een SKU en een barcode. Producten die niet zijn voorzien van SKU en barcode worden automatisch overgeslagen tijdens de synchronisatie.
  • Bij het importeren van verkooporders kijkt Bringle naar een combinatie van betaalstatus en ‘fulfilmentstatus’. Normaal gesproken importeren we alleen verkooporders die een status ‘betaald’ hebben. Voor de fulfilmentstatus is dit normaal gesproken ‘unfulfilled’. Indien dit een andere betaalstatus of fulfilmentstatus moet zijn dan horen we dit graag.
  • Indien je gebruik wilt maken van voorraadsynchronisatie tussen Bringle en Shopify, is het noodzakelijk dat “Inventory Management” is ingeschakeld. Lees daarover meer op de helppagina van Shopify.
  • Elke verkooporder die door Bringle wordt opgehaald wordt voorzien van een ‘tag’ (Bringle); dit kenmerkt de order als zijnde ‘geïmporteerd’. Kopieer je een (reeds geïmporteerde) order in Shopify naar een nieuwe order die je ook door Bringle wilt laten importeren? Zorg er dan voor dat je deze tag bij de nieuwe order weghaalt, anders wordt de order niet opgehaald!

Je Shopify koppelen

Shopify werkt met zogenaamde “apps”. De integratie met Bringle valt onder een “Developer app”. Hieronder voor de volledigheid de benodigde stappen:

1) Ga vanuit je Shopify admin naar “Settings”
2) Klik op ” Apps en verkoopkanalen “

3) Klik op “apps ontwikkelen”

4) Klik op “een app maken”

5) Geef het een herkenbare app-naam (dwz: Bringle) en druk op “app maken”
6) Klik op “beheer API-bereiken configureren
7) Controleer alles met betrekking tot ‘fulfillment‘, ‘orders‘, ‘customers‘ en ‘products‘ (zowel lezen als schrijven) en klik op ‘opslaan’. Maak gebruik van de filter om juiste opties te vinden. Maak gebruik van de 4 genoemde zoekwoorden.

8) Ga naar het tabblad ‘API-referenties’ en druk op ‘App installeren’ in het blok ‘Toegangstokens’ en bevestig de actie
9) Klik op ‘onthul token een keer’ in het veld Admin API Access token en stuur ons het token.

NB: Deel deze API Key en Password alleen met Bringle en niemand anders! Iedereen met deze gegevens heeft toegang tot je webshop.

Wat is de Shopify-locatie-ID waarnaar we de voorraad synchroniseren en bestellingen ophalen?

1) Ga naar instellingen -> locaties

2) Open de gewenste locatie, meestal is er maar één beschikbaar, maar als er een specifieke locatie is voor alle MOB-uitvoeringen, selecteert u die.
3) Kopieer de numerieke ID aan het einde van de URL in de adresbalk van uw browser en geef ons de ID, bijv.: https://admin.shopify.com/store/your-shop-name/settings/locations/1234567890

Je webshop is nu klaar voor de koppeling met Bringle! Neem vervolgens contact met ons op via de chat en we ontvangen dan graag de volgende informatie:

  1. Je accountnaam bij Shopify (aangegeven in de adresbalk als jouwaccount.myshopify.com)
  2. De zojuist aangemaakte API Key en API Password
  3. De betaalstatus om orders te mogen ophalen (normaal gesproken is dit “betaald”)
  4. De fulfilmentstatus om orders te mogen ophalen (normaal gesproken is dit “unfulfilled”)
  5. Mag Shopify je klant mailen zodra de verkooporder is verzonden (JA/NEE)?
  6. Wil je gebruikmaken van de voorraadsynchronisatie (JA/NEE)?
  7. Wil je gebruikmaken van productsynchronisatie (JA/NEE)?

Met deze informatie gaan we de koppeling voor je opzetten en testen. We laten je weten of de koppeling is gelukt, of wanneer er nog vragen zijn over de aangeleverde gegevens.