Retourzendingen

2 min lezen bijgewerkt op 16-06-2020

In de detailhandel is een product retour het proces waarbij een klant eerder gekochte goederen terugbrengt naar de detailhandelaar en op zijn beurt een terugbetaling ontvangt in de oorspronkelijke vorm van betaling, in ruil voor een ander artikel of een winkelkrediet.

Als je klanten wil informeren over waar ze hun retour naar toe kunnen sturen, kun je onderstaande informatie gebruiken.

Verwerking van retouren

We gaan er vanuit dat er gemiddeld 3 tot 5% van de orders van onze klanten retour komen en verwerkt moeten worden. Bij grotere structurele retour volumes zijn mogelijk extra werkzaamheden voor nodig of moet ons proces worden aangepast. Als dat tot meerwerk leidt kunnen wij daar extra kosten voor in rekening brengen. Natuurlijk nemen we dan eerst contact met je op.

  • De retourzendingen worden minimaal 2x per week verwerkt.
  • Na de verwerking van retouren zijn je producten weer beschikbaar voor de verkoop.
  • Producten die niet meer op voorraad genomen kunnen worden bewaart Bringle voor je. Eens per maand vragen wij je wat we hiermee moeten doen.

Systeem retouren

Soms komen zendingen retour omdat je klanten de zending niet hebben kunnen ontvangen of ophalen. Na een periode van 7-10 dagen sturen de vervoerders de zending automatisch naar ons terug. Dit heet een 'systeem retour'. Vervoerders rekenen hiervoor, naast de kosten van de terugzending, een toeslag voor het ophalen en verwerken van deze niet geplande retouren.

De toeslag is €2,75 per systeem retour.

Waar stuur ik mijn retouren naar toe

Laat je retouren naar het volgende adres versturen:

  • [Naam van je webshop/bedrijf ]
  • p/a Bringle Fulfilment
  • De Steenbok 26
  • 5215 ME 's-Hertogenbosch

Bij levering in pakketten is het handig dat er in de verzenddoos de originele pakbon zit met de inhoud van de levering. Dat maakt de verwerking van retouren een stuk eenvoudiger.

Ga terug naar de kennisbank