Retouren

2 min lezen bijgewerkt op 16-06-2020

Als je klanten wil informeren over waar ze hun retour naar toe kunnen sturen, kun je onderstaande informatie gebruiken.

Retouren verwerken we twee keer per week

  • Retouren verzamelen we voor je en twee keer per week (op dinsdag en vrijdag) verwerken we ze. Daarna zijn je producten weer beschikbaar voor de verkoop.
  • Producten die niet meer op voorraad genomen kunnen worden (bijvoorbeeld omdat ze beschadigd zijn) bewaren we voor je. Eens per maand vragen we je wat we hiermee moeten doen.
  • We gaan er vanuit dat gemiddeld 3-5% van de orders van onze klanten retour komen en verwerkt moeten worden. Bij grotere structurele retourvolumes zijn mogelijk extra werkzaamheden nodig of moeten wij ons proces aanpassen. Als dat tot meerwerk leidt kunnen wij daar extra kosten voor in rekening brengen. Natuurlijk nemen we dan eerst contact met je op.
  • Soms komen zendingen retour omdat je klanten de zending niet hebben kunnen ontvangen of ophalen. Na een periode van 7-10 dagen sturen de vervoerders de zending automatisch naar ons terug. Dit heet een 'systeemretour'. Vervoerders rekenen hiervoor, naast de kosten van de terugzending, een toeslag voor het ophalen en verwerken van deze niet geplande retouren. De toeslag is €2,75 per systeemretour.
  • Laat je retouren sturen naar:
    • [ Naam van je webshop/bedrijf ]
    • p/a Bringle Fulfilment
    • De Beverspijken 7d
    • 5221 EE 's-Hertogenbosch
  • Bij levering in pakketten is het handig dat er in de doos de originele pakbon zit met de inhoud van de levering. Dat maakt de verwerking een stuk eenvoudiger.