Koppelen van je webshop

3 min lezen bijgewerkt op 05-11-2019

Geen zin om elke verkooporder handmatig in te voeren in Bringle? Maak dan gebruik van een van onze webshopkoppelingen. We ondersteunen op dit moment WooCommerce, Shopify, Lightspeed en bol.com. Koppelingen met andere webshops en marketplaces zijn volop in ontwikkeling.

Wil je een koppeling realiseren met een of meerdere van bovenstaande platforms? Open dan de chatfunctie rechtsonderin. We helpen je dan graag verder!

Hoe werkt een webshopkoppeling met Bringle?

Heb je bij Bringle Klantenservice aangegeven gebruik te willen maken van een webshopkoppeling? Dan zullen we je vragen een aantal zaken aan te leveren. Welke informatie we nodig hebben verschilt per webshop of marketplace. We nemen dit stap voor stap met je door en controleren of de koppeling goed functioneert.

Ophalen nieuwe orders

Zodra de koppeling is geactiveerd zal elk half uur (en éénmaal op de cut-off-tijd) orders worden opgehaald uit je webshop of marketplace. Alleen orders die voldoen aan een specifieke orderstatus (bijvoorbeeld 'betaald' of 'in behandeling') zullen door Bringle worden geïmporteerd. Hiermee voorkom je dat orders worden opgehaald waar nog geen betaling tegenover staat en dus niet mogen worden verstuurd naar de klant.

Zodra de order is opgehaald is deze direct zichtbaar in Bringle. Is er te weinig voorraad van een of meerdere producten en schiet de order daardoor in backorder? Je hebt dan nog de keuze om de order te annuleren in Bringle.

Ordervalidatie

Bij het ophalen van nieuwe orders controleert de koppeling een aantal zaken. Zo wordt er gecontroleerd of elke orderregel is voorzien van een SKU die bekend is in Bringle. Ook controleert de koppeling of het adres is voorzien van een aantal verplichte velden zoals naam, straatnaam, huisnummer en plaats.

Komt de order niet door de controle? Dan wordt de order niet door Bringle geïmporteerd en ontvang je automatisch een mail waarin staat beschreven welke fout de koppeling heeft geconstateerd. Heb je de fout in de order hersteld in de webshop? Druk dan op de knop in de mail om de order bij de volgende importcyclus weer op te halen.

Terugkoppelen verzonden orders

Zodra de order in Bringle is afgerond en onder is naar de klant, wordt de order automatisch afgesloten in je webshop of marketplace. Daarnaast wordt de order voorzien van trackinginformatie (track&trace-link) waarmee je de status van de levering aan de klant kunt volgen. Deze informatie kan je vervolgens ook gebruiken om de klant te informeren over de verzending. We synchroniseren verzonden orders elk half uur.

Bijwerken actuele voorraad

Een koppeling met WooCommerce, Shopify of Lightspeed biedt bovendien de mogelijkheid om de actuele beschikbare voorraad terug te koppelen naar je webshop. Wel zo handig als je producten zonder voorraad tijdelijk wilt uitschakelen in je shop. Is er nieuwe voorraad binnengekomen van een product? Dan wordt de nieuwe voorraadstand automatisch teruggekoppeld. We synchroniseren voorraad elke twee uur.

Synchronisatie producten

Een koppeling met WooCommerce, Shopify of Lightspeed biedt ook de mogelijkheid om productinformatie te synchroniseren met Bringle. Dat betekent dat je nieuwe producten maar op één plek (namelijk je webshop) hoeft aan te maken. Bringle neemt automatisch de SKU (artikelnummer), de barcode en de beschrijving van het product over in Bringle. We synchroniseren producten elke twee uur.

Liever zelf integreren?

Wil je liever zelf een integratie (laten) maken met Bringle? Dan kan dat binnenkort. We werken momenteel hard aan de ontwikkeling van een eigen Bringle API. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is delen we dit direct via het Bringle dashboard onder het kopje "Updates".