Koppelen van je webshop

3 min lezen bijgewerkt op 05-11-2019

Heb jij geen zin om elke verkooporder handmatig in te voeren in het Bringle portaal? Maak dan gebruik van een van onze handige webshop koppelingen. We ondersteunen op dit moment diverse platformen waaronder:

  • WooCommerce
  • Shopify
  • Lightspeed
  • BOL.COM

Koppelingen met andere webshops en marketplaces zijn vol in de ontwikkeling. Wil jij een koppeling realiseren met een of meerdere van de bovenstaande platforms? Open dan de chatfunctie rechts onderin. We helpen je daar graag verder!

Hoe werkt een webshop koppeling?

Het ophalen van nieuwe orders

Zodra de koppeling is geactiveerd zal de koppeling elk half uur en eenmaal op de cut-off tijd synchroniseren met jou webshop of marketplace. Alleen orders die voldoen aan een specifieke orderstatus (bijvoorbeeld ‘Betaald’ of ‘In behandeling’) zullen door Bringle worden geïmporteerd. Hiermee voorkomen wij dat orders worden opgehaald waar nog geen betaling tegenover staat en dus niet mogen worden verstuurd naar de klant. Zodra de order is opgehaald zal deze direct zichtbaar zijn in het Bringle portaal. Is er te weinig voorraad van een of meerdere producten? Dan schiet de order daardoor in backorder. Je hebt dan nog de keuze om deze order te annuleren in Bringle.

Order Validatie

Bij het ophalen van nieuwe orders controleert de koppeling een aantal belangrijke zaken. Zo wordt er gecontroleerd of elke orderregel is voorzien van een SKU die bekend is binnen Bringle. Ook controleert de koppeling of het adres is voorzien van een aantal verplichte velden zoals:

  • Naam
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Woonplaats

Komt de order niet door de controle? Dan wordt de order niet door Bringle geïmporteerd en ontvang je automatisch een mail waarin staat beschreven welke fout de koppeling heeft geconstateerd.

Heb je de fout hersteld in de webshop? Druk dan op de knop in de mail om de order bij de volgende import cyclus weer op te halen.

Terugkoppelen verzonden orders

Zodra de order in Bringle is afgerond en onderweg is naar de klant, wordt de order automatisch afgesloten in je webshop of marketplace. Daarnaast wordt de order voorzien van tracking informatie (track&trace) waarmee je de status van de levering precies kunt volgen. Deze informatie kan je vervolgens ook gebruiken om de klant terugkoppeling te geven over de huidige verzending.

  • We synchroniseren de verzonden orders elk half uur.

Bijwerken actuele voorraad

Een koppeling met WooCommerce, Shopify of Lightspeed biedt bovendien de mogelijkheid om de actuele beschikbare voorraad terug te koppelen naar je webshop. Wel zo handig als je producten zonder voorraad tijdelijk wilt uitschakelen in je shop. Is er nieuwe voorraad binnengekomen van een product? Dan wordt de nieuwe voorraadstand automatisch teruggekoppeld.

  • We synchroniseren de voorraad elke twee uur.

Synchronisatie producten

Een koppeling met WooCommerce, Shopify of Lightspeed biedt ook de mogelijkheid om productinformatie te synchroniseren met Bringle. Dat betekent dat je nieuwe producten maar op één plek (namelijk je webshop) hoeft aan te maken. Bringle neemt automatisch de SKU (artikelnummer), de barcode en de beschrijving van het product over in Bringle.

  • We synchroniseren de producten elke twee uur.

De webshopkoppeling van Bringle doet z'n werk

Bij het Bringle abonnement is 1 koppeling met je webshop of marktplaats standaard inbegrepen. Wil je extra integraties die op je bestaande voorraad gekoppeld zijn dan is dat meerwerk. Je betaald hiervoor per werkelijke noodzakelijke tijd voor de inrichting en het testen van de extra koppeling. Als de koppeling niet naar wens functioneert dan horen we dat graag. Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ga terug naar de kennisbank