Wat kost fulfilment?

4 min lezen

Het uitbesteden van webshop fulfilment geeft je logistieke vrijheid. Webshopeigenaren kiezen hier steeds vaker voor vanwege de kosten en tijdswinst die ze kunnen investeren in de groei van hun webwinkel. Maar wat kost fulfilment nu eigenlijk?

Wat is fulfilment?

E-fulfilment of fulfilment is het afhandelen van het gehele logistieke proces. Als webshopeigenaar kan je ervoor kiezen dit proces in eigen handen te houden of om dit uit te besteden aan een gespecialiseerd fulfilment bedrijf. Een fulfilment center neemt het gehele logistieke proces uit handen, van orderverwerking tot retouren. Hierdoor houd je meer kostbare tijd over voor bijvoorbeeld de ontwikkeling en groei van je bedrijf. Lees hier meer over 'wat doet een fulfilment center'?

Voordelen van fulfilment uitbesteden

  • Bespaart veel tijd
  • Bestellingen worden sneller bij de klant geleverd
  • Duidelijke afspraken met meerdere vervoerders
  • Professionele afhandeling van alle bestellingen
  • Flexibiliteit en zekerheid bij ziekte en verlof
  • Internationale orderverwerking
  • Deskundig retourverwerking
  • Geschikt voor kleine webshops

Wat kost fulfilment?

Het is duidelijk dat fulfilment uitbesteden veel voordelen biedt voor webshopeigenaren. Maar wat kost fulfilment nu precies?

Bringle is een modern platform waar je helemaal zelf de fulfilment voor je webshop kan regelen, ook voor kleinere webshops. Jij richt je op je webshop en wij zorgen ervoor dat het gehele logistieke proces vlekkeloos verloopt.

Voor webshops gaan we uit van een kostprijs van €10,70 per bestelling als je dit zelf doet. Hierbij hebben we rekening gehouden met opslag, verzamelen, inpakken, verpakken, verzenden en het laten halen of wegbrengen van pakketten. Bij Bringle nemen we alle logistieke werkzaamheden voor je uit handen vanaf €6,40 per bestelling. Klinkt goed toch?

Bij Bringle kies je uit drie pakketten: Bringle Start, Bringle Plus 75 of Bringle Plus 150, afhankelijk van de grootte van je webshop. Lees hier meer over de verschillende memberships. Bereken met onze handige rekentool eenvoudig wat uitbesteden kost en oplevert en welk pakket het beste bij jouw webshop past.

Fulfilment proces

Onze tarieven zijn opgebouwd conform het fulfilment proces:

  • Inslag van goederen - e-fulfilment begint bij de inslag ofwel het opslaan van de goederen. Bij ontvangst controleren we de inkomende goederen op kwaliteit en kwantiteit.
  • Opslagkosten magazijn - na de uitgebreide kwaliteitscontrole worden de producten geregistreerd en worden ze opgeslagen in ons klasse 2 beveiligd magazijn. Hier zijn je producten verzekerd tot een maximum van €10.000 inkoopwaarde.
  • Orderverwerking - orderverwerking bestaat uit het orderpicken in ons magazijn en is inclusief printen van de pakbon, inpakken van de order en het verpakkingsmateriaal.
  • Verzenden van orders - dankzij goede samenwerkingen met verzendpartners, kunnen wij de beste levering voor een lage prijs aanbieden. Wij werken op dit moment met DHL parcel en DPD. Op werkdagen verwerken we van 9:00 tot 22:00 uur alle orders.
  • Real-time inzicht - met behulp van ons systeem behoud je realtime inzicht in de orderstatus en voorraad. Via onze portal is alle actuele informatie over het proces beschikbaar.
  • Track & trace - verzonden orders worden voorzien van tracking informatie zodat je de status van een bestelling tot in detail kan volgen.
  • Retourverwerking - we bieden retourverwerking als extra service aan. Mocht een klant niet helemaal tevreden zijn, dan kunnen ze het pakketje terugsturen naar ons. Wij stellen de retour vervolgens weer beschikbaar voor verkoop of vinden een andere passende oplossing.

Bringle-tegoed

Transparantie in kosten en betrouwbaarheid vinden we belangrijk. Bij Bringle heb je vooraf helderheid over je logistieke kosten. Met ons Bringle-tegoed betaal je nooit meer dan je hebt opgewaardeerd en gebruikt. Via je account heb je altijd inzicht in je huidige tegoed. Bereken met onze rekentool de verwachte fulfilment kosten per maand voor jouw webshop.

Bringle is dus prepaid: je hebt altijd inzicht in de actuele kosten. Maak gratis een account aan om ons platform gratis en vrijblijvend uit te proberen. Blij met wat je ziet? Activeer dan je account en ga aan de slag. Nog niet helemaal overtuigd? Neem dan een kijkje in onze kennisbank voor de meest gestelde vragen en antwoorden. Of neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.