Voorraad uitbesteden, hoe werkt dat?

Steeds meer webshopeigenaren kiezen voor het uitbesteden van de voorraad. Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven hiervoor kiezen. Zo kan er bijvoorbeeld onvoldoende opslagruimte zijn of een tekort aan personeel. De voornaamste reden is echter vaak dat het geld en tijd bespaart. Maar hoe werkt voorraad uitbesteden precies?

Hoe kun je je voorraad bijhouden?

Het is voor iedere webshop belangrijk om voldoende voorraad te hebben om aan de vraag van je klanten te kunnen voldoen. Maar je wil ook weer niet teveel voorraad hebben vanwege de kosten. De voorraad bijhouden kan daardoor nog weleens een uitdaging zijn. Het optimaliseren van dit proces wordt ook wel voorraadmanagement genoemd.

Waarom voorraad aanhouden?

Een grote voorraad aanhouden is natuurlijk een veilige keuze. Je wil (potentiële) klanten tenslotte niet teleurstellen met uitverkochte producten. Maar het brengt ook kosten en risico’s met zich mee. Er zitten namelijk veel kosten verbonden aan de opslag en verzekering. Daarnaast bestaat het risico op beschadiging en/of diefstal. Voorraadmanagement draait uiteindelijk allemaal om het optimaal houden van de voorraad zodat er een optimale servicegraad uitgeleverd kan worden tegen zo laag mogelijke kosten.

Waarom voorraad uitbesteden?

Als ondernemer heb je altijd met voorraden te maken. Of je nu een webshop of een fysieke winkel hebt, je producten moeten beschikbaar zijn voor klanten. De kunst is om de inkomende- en uitgaande productenstroom en opslag te optimaliseren. Het uitbesteden van de voorraad hoeft geen flinke investering te zijn en je haalt er vele voordelen uit. Zo is het zeer aantrekkelijk vanuit financieel oogpunt, maar ook voor de persoonlijke tijdmanagement. Dankzij de tijdsbesparing kun je je als webshopeigenaar focussen op andere aspecten zoals de marketing van je bedrijf om groei te realiseren.

Voorraadbeheer is onderdeel van het e-fulfilment proces. Voor het uitbesteden van je voorraad kun je terecht bij een fulfilment bedrijf. Een fulfilment bedrijf zoals Bringle is gespecialiseerd in het uitvoeren van een efficiënt logistiek proces voor webshops. Dankzij onze jarenlange inhouse-ervaring, expertise en technologieën kunnen we de logistiek snel en secuur uitvoeren. Bringle verzorgt het gehele logistieke proces voor je webshop voor een vast tarief. Van orderwerking tot voorraadbeheer en het regelen van retourzendingen.

Voordelen van voorraadbeheer uitbesteden

  • Een fulfilment bedrijf is gespecialiseerd in het uitvoeren van een efficiënt logistiek proces
  • Geen omkijken meer naar het logistieke proces
  • Er is geen eigen opslagruimte nodig: leveranciers leveren ingekochte voorraad direct aan het magazijn
  • Kosten voor de opslag, verzendkosten, verpakkingsmaterialen en personeel zijn gedekt
  • De goederen in het magazijn zijn beveiligd en verzekerd tegen bedrijfsschade en diefstal
  • Webshopkoppelingen met diverse platformen
  • Met de Bringle Portal behoud je altijd real-time inzicht in de actuele stand van je voorraad
  • We bieden onze service aan tegen een lage prijs vanwege schaalvoordelen bij vervoerders
  • Flexibiliteit bij ziekte, verlof en/of personeelstekort

Ben je overtuigd? Maak dan snel gratis en vrijblijvend een account aan. Kijk eens rond en ontdek of Bringle Fulfilment iets voor jouw bedrijf is. Heb je nog vragen? Bekijk dan de meest gestelde vragen in onze kennisbank of neem contact met ons op.