Het komende hoogseizoen

3 min lezen

In het 4e kwartaal staan we met elkaar voor een mooie uitdaging. In ruim één week tijd is het Black Friday (27/11), Cyber Monday (30/11) en Sinterklaas. Ondanks dat we dit nu al weten, en dat de vervoerders er alles aan doen en geleerd hebben van eerdere hoogseizoen pieken. Durven we nu al wel te zeggen dat we in Nederland een logistieke uitdaging te verwerken krijgen. Corona zal dit vermoedelijk versterken. Om deze bijzondere week, en de rest van het hoogseizoen, het hoofd te bieden vragen we jullie aandacht en hulp. Een goede voorbereiding is immers het halve werk. We wensen jullie een heel succesvol hoogseizoen toe. Blijf gezond.

Aanloop naar het logistieke ‘orkaan’ seizoen: tips en aandachtspunten

Wij ondersteunen jullie graag optimaal tijdens de voorbereidingen op de feestdagen en de verwerking van jullie bestellingen tijdens de komende piekperiode.

Dit jaar kent een bijzondere situatie omdat Black Friday (27/11), Cyber Monday (30/11) en Sinterklaas binnen negen dagen vallen. Veel consumenten zullen voor hun Sinterklaas cadeaus ook gebruik willen maken van de aanbiedingen die Black Friday biedt is de verwachting.

Wij verwachten dat de vervoerders goed voorbereid zullen zijn op deze bijzondere week, maar er zullen vertragingen zijn in de verwerking van de verzendingen.

We hebben een aantal tips:

  • Het is raadzaam om Black Friday kortingen of aanbiedingen voor Sinterklaas eerder beschikbaar te stellen aan klanten. Zo worden bestellingen meer gespreid in deze periode.
  • Het is verstandig om klanten erop te wijzen dat tijdens deze ‘feestdagen’ de levertijd van bestellingen langer kan zijn dan normaal. Zeker nu door Corona de volumes structureel hoger zijn in de DC's van de vervoerders.
  • Zorg dat er voldoende voorraad is zodat we geen zendingen hoeven aan te houden.

Jullie hulp gevraagd

Om dit piekseizoen en deze bijzondere week zo goed mogelijk te laten verlopen een aantal aandachtspunten waarbij we jullie hulp, ondersteuning en begrip goed kunnen gebruiken:

INSLAG

Grote leveringen of leveringen met speciale vervolgacties graag tijdig aan ons Customer Service-team communiceren (cs@bringle.nl). Als de producten bij ons zijn gearriveerd en de Purchase Order is bij ons bekend, dan kunnen we aan de slag.

CUSTOMER SERVICE

In de piekperiode verwerken wij naar verwachting 50-75% meer orders per dag. Zoals jullie van ons mogen verwachten zijn we in die piekmaanden normaal bereikbaar via de bekende kanalen. Door de verwachte feestdagendrukte en de ‘orkaan-week’ bij jullie, bij ons en bij de verzenders is het mogelijk dat sommige informatieverzoeken of vragen een langere doorlooptijd hebben dan gebruikelijk, graag jullie begrip hiervoor.

MARKETING ACTIES

Doe je een marketing actie voor Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas of Kerst en verwacht je significant meer volume (dat is de bedoeling natuurlijk). Dan horen we dat graag ruim op tijd. We kunnen dan beter anticiperen met het inplannen van extra capaciteit of extra pickups van de vervoerders.

BEZOEK

Bij continuering van de huidige Corona-maatregelen hebben we een 'kieskeurige' bezoekregeling. Noodzakelijk bezoek (o.a. van de vervoerders) is mogelijk. Niet noodzakelijk bezoek (en/of waarvoor een online alternatief is) proberen we te beperken. Natuurlijk is overleg hierover mogelijk als de situatie dat nodig maakt. Neem dan even contact met ons op via cs@bringle.nl of de chat.