Bringle veelgestelde vragen

4 min lezen

Snel op zoek naar meer informatie over Bringle? Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Bekijk alle vragen en antwoorden per onderwerp in onze kennisbank of neem contact op met ons!

Inhoudsopgave

Wat is Bringle Fulfilment?

Bringle is een pre-paid concept voor het uitbesteden van de webshop logistiek. Geschikt voor zowel kleinere als grotere webshops. Wij beheren de voorraad, verwerken orders, ontvangen nieuwe voorraad en verwerken retourzendingen. Met onze webshopkoppelingen worden nieuwe bestellingen automatisch opgehaald en verwerkt in het magazijn.

Hoe onderscheidt Bringle zich?

Bringle Fulfilment is een nieuw platform waarmee je helemaal zelf de logistiek van je webshop kan regelen. Dankzij het unieke Bringle-tegoed kom je nooit voor financiƫle verrassingen te staan. Je betaalt nooit meer dan je vooraf hebt begroot. Aan het einde van iedere kalendermaand worden daadwerkelijke transacties opgenomen in een factuur.

Is Bringle ook geschikt voor kleine webshops?

Bij Bringle hanteren we geen minimum aantal orders. Al vanaf 75 orders per maand is fulfilment uitbesteden rendabel. We hanteren drie memberships voor verschillende ordervolumes waardoor het ook zeer geschikt is voor kleinere webshops.

Wat is het productbeleid van Bringle?

Bringle kan overweg met een breed scala aan producten en afwegingen. Echter zijn er enkele producten die we niet kunnen verwerken. Met de volgende producten kun je niet bij Bringle terecht:

  • Gekoelde of ingevroren producten
  • Verse producten tenzij ingepakt in een houdbare verpakking
  • Breekbare producten zonder eigen verzendklare verpakking
  • Gevaarlijke goederen (ADR)
  • Gedistilleerde en alcoholische dranken
  • Zware producten boven de 30 kg
  • Levende dieren

Biedt Bringle maatwerk aan?

In sommige gevallen kan Bringle extra werkzaamheden uitvoeren zoals product dozen van nieuwe tape voorzien, producten van barcodes voorzien en producten beoordelen na beoordeling. Indien je aanvullende diensten wenst, zoals het ompakken van producten of bedrukken van kleding, verwijzen we je door naar ons zusterbedrijf Make or Buy Fulfilment. Zij kunnen maatwerk leveren voor je e-commerce logistiek.

Hoe worden de tarieven bepaald?

Bij Bringle hanteren we drie memberships: Bringle Start, Bringle Plus 75 en Bringle Plus 150. Het aantal order is leidend voor het type membership. De kosten bestaan uit de membership fees per maand, opslagkosten en all-in kosten van verzonden orders. Al vanaf 6,40 per verzending nemen we alle logistieke werkzaamheden voor je uit handen. Bereken de verwachte kosten en opbrengsten met onze handige calculator op de tarieven pagina.

In de prijs inbegrepen is de inslag van de goederen bij leveringen, het orderpicken, inpakken van de order in een geschikte verzenddoos (en evt. verzendmaterialen) en het verzenden van de order.

Hoe maak ik een account aan?

Maak een proefaccount aan kijk rond zonder verplichtingen. Ben je overtuigd? Activeer dan je account, kies een membership, waardeer je tegoed op, stuur je producten op en geniet van logistieke vrijheid!

Hoe houd ik inzicht in mijn voorraad?

In de Bringle Portal heb je altijd inzicht in de actuele voorraad. Ook kun je gedetailleerde informatie opvragen over de voorraad historie en in welke inkoop- en verkooporders een product is opgenomen.

Kan ik mijn webshop koppelen?

Op dit moment ondersteunen we koppelingen met WooCommerce, Shopify, Lightspeed en bol.com. Andere koppelingen zijn volop in ontwikkeling. De instructies voor het koppelen van je webshop vind je in onze kennisbank.

Verwerken jullie ook retours?

Een goede retourverwerking is een essentieel onderdeel van het fulfilment proces. Wij verzamelen retours en verwerken deze twee keer per week. Hierbij gaan we uit van een retourpercentage van gemiddeld 3 tot 5%. Bij grotere structurele retourvolumes kunnen extra kosten in rekening gebracht worden. Uiteraard nemen we daarover eerst contact op.

Hoelang duurt het voordat Bringle operationeel is?

Zodra je je account hebt geactiveerd en je voorraad hebt opgestuurd hebben we maximaal 72 uur nodig om de voorraad in te slaan en beschikbaar te maken voor verkoop. Vanaf dat moment kunnen we verkooporders versturen.