Grip op de zaak
Bij Bringle heb je als webshop eigenaar op elk moment inzage in de huidige status van je orders in het digitale fulfilment systeem.
Je kunt inloggen op je persoonlijke dashboard, waarop je exact kunt zien waar je aan toe bent. Bovendien kun je de actuele voorraad controleren, het overzicht van orders bekijken en de logistieke status van al je bestellingen volgen tot en met het moment dat deze bij de klant aankomt.
Kortom, met Bringle behoud 24/7 overzicht op je webshop.
Productbeheer
Met het Bringle portaal behoud je 24/7 grip en inzicht op de actuele stand van zaken. Altijd inzicht in je actuele voorraad, backorders en nieuwe leveringen.
Bij een nieuwe inkooporder worden automatisch nieuwe producten aangemaakt en wordt de voorraad teruggekoppeld naar je webshop.
Transparante kosten
Bringle is het eerste fulfilment bedrijf met een prepaid concept. Transparante kosten en betrouwbaarheid vinden wij erg belangrijk.
Bij Bringle heb je vooraf helderheid over je logistieke kosten. Geen verrassingen achteraf, je houdt grip op de kosten en ziet realtime je beschikbare tegoed. Met het Bringle-tegoed betaal je nooit meer dan je hebt opgewaardeerd en gebruikt.
Bekijk hier de fulfilment kosten en bereken met onze handige rekentool eenvoudig wat fulfilment uitbesteden jou kost en oplevert.
Webshopkoppeling en API
Bringle koppelt met de meeste webshops en marketplaces. We hebben ook een moderne Bringle API waar je zelf helemaal op ‘los’ kan gaan. Een API (Application Programming Interface) is een software-interface die het mogelijk maakt dat twee applicaties met elkaar kunnen communiceren. Met de koppeling halen we automatisch je nieuwe bestellingen op en werken we de voorraad in je webshop bij. Ook koppelen we verzonden bestellingen inclusief tracking informatie terug.
Orderverwerking
Dankzij de webshopkoppeling worden orders automatisch naar ons systeem verstuurd. Zodra we de order binnen krijgen, gaan onze medewerkers ermee aan de slag. Verkooporders die voor 22:00 uur worden geplaatst worden dezelfde avond nog verwerkt.
Alle producten voor een bestelling worden verzameld en verzendklaar gemaakt. Dit proces wordt ook wel orderpicking genoemd. Bringle heeft alles in huis voor een snelle verzending van de bestelling.
Van passende verzenddozen met eventueel beschermd opvulmateriaal tot de benodigde adres- en frankeerlabels. Voor verzending wordt een laatste check gedaan of alles klopt.
Retourverwerking
Ook het retourproces wordt door Bringle afgehandeld. Mocht een klant niet helemaal tevreden zijn, dan kunnen ze het pakketje terugsturen naar ons magazijn.
Wij regelen de retourverwerking. Van ontvangst, controle, opslag en opdracht voor creditering van de producten. Eventueel kan Bringle ook een vervangend product toesturen of de reparatie regelen.
Ontdek de kennisbank
Onze kennisbank zit boordevol blogs, e-books en antwoorden op veelgestelde vragen. Als e-commerce ondernemer heb je gratis toegang tot al deze waardevolle informatie. Ontdek handige tips en trucs van experts in e-commerce en logistiek die je kunnen helpen je online bedrijf te verbeteren.
Of je nu advies zoekt over het optimaliseren van je webshop of je logistieke processen wilt stroomlijnen, onze kennisbank biedt de inzichten en adviezen die je nodig hebt om je onderneming naar een hoger niveau te tillen.
Fulfilment uitbesteden?
Het uitbesteden van de logistiek van je webshop is simpelweg het uit handen geven van het gehele logistieke proces aan een fulfilment center. Een fulfilment center zoals Bringle is erop gericht om zo snel en efficiënt mogelijk orders te verwerken. Voor veel webshop eigenaren is webshop fulfilment uitbesteden een uitstekende oplossing, waarbij je profiteert van de vele extra voordelen.